hurr vikten av produkters och tjänsters kvalitet blev den viktigaste egentskapen igen – mun till mun metoden.
Det fanns en tid före sociala medier
Våra produktval styrs i allt högre utsträckning av våra vänner och bekantas rekommendationer. Det är egentligen ingen ny företeelse – det är allmänt accepterat att reklam via mun till mun metoden är det bästa. Men med sociala medier hände något. Vi fick möjlighet att med blixtens hastighet hitta de vänner som har kunskap och erfarenhet av den produkt man behöver
mammor?
Det tar bara ett inlägg på wallen på Faceebook, så når man ut till de vänner som kan rekommendera – eller avråda – dig från att köpa just XXXXxXX
Det är nu konsumentens era börjar? För i förlängningen finns det ett väldigt effektivt sätt att som företag se till att ens egna produkter blir rekommenderade den här vägen. Nämligen att de håller bra kvalitet! Man kan stånga sig blodig om man har en medioker produkt som gång på gång skapar missnöjda kunder.
Ambassadörer
1950
1960
1970
1980
1990
2000
2010
Lämna ett svar