Clarion_4f_neg
Ett vitt hjärta till Clarion Hotels, och främst för sättet de byggt sitt varumärke samtidigt som de spridit kärlek på så många plan.

De tre kriterierna >> för att få ett vitt hjärta uppfylls enligt.

  • Vitt: För den ädla sakens skull. Clarion Hotels är främst när det gäller miljöengagemang, extremt hårt satta mål för hotellen och kedjan donerar konstant pengar till att bevara regnskogen. Ytterligare en ädel detalj som Clarion Hotels ska vara stolta över är sitt nytänkande och att de satsar på att det ska bli bra för alla, d v s gäster, anställda, utomstående och hela omvärlden. Det senaste Clarion Hotels uppmärksammas för är rekryteringsprocessen och hur de introducerar passion i sin servicekultur, nu nominerade till pris för just detta, läs mera här >> . Även sättet de hittar sin unika personal är speciell, detta görs med auditions, lite likt TV-programmet Idol, som en talangjakt. Nedan finns tre filmer, varav två är om just detta.
  • Hjärta: För att sprida kärlek och glädje. Allt i hur Clarion Hotels kommunicerar och handlar börjar med kärlek. Naturligtvis är även tanken att det ska gynna hotellen ekonomiskt och att kedjan ska gå bra, men det är så vackert att man på samma gång lyckas göra något som sprider glädje och kärlek. Går man in på ett Clarion Hotel så syns kärleken, och det märks på den konstant leende personalen som njuter av arbetstiden. Inte för inte, har hotellkedjan Clarion blivit utvald till bästa hotellkedja i Sverige fyra år i rad. Läs mer om detta här >>
  • Den svarta kanten: Det ska vara svarta siffror också. Clarion Hotels har i dag 22 fullservicehotell i norden och ingår i kedjan Nordic Choice Hotels, i dagsläget omsätter Clarion Hotels i Sverige och Norge 2,2 miljarder SEK. Det är en konstant växande siffra och ytterligare fyra hotell är på väg att öppna. Det råder ingen tvekan om att det går bra för Clarion Hotels ekonomiskt.

Se filmerna

Nedan kan du se ett urval av filmer från Clarion som kan hjälpa dig att förstå konceptet.

 

Clarion Hotels berättar

Clarion Hotels nominerades nyligen för sin de visar för nyanställda, den heter ”Clarion Loves You” och är en introduktionsfilm.

Detta gör oss väldigt stolta och bevisar att vi är nytänkande. Inte bara i rekryteringsprocessen, utan även i hur vi introducerar passion i vår servicekultur, säger Clarion Hotels Director of Passion, Ulrika Rosén.

För oss är det otroligt viktigt att alla har samma plattform vid start. Vår personal står på scen dagligen och filmen är ett verktyg i att bygga rätt servicekänsla och kultur redan från dag ett, fortsätter Ulrika Rosén.

Clarion Hotels har i Sverige blivit utvald till ”Bästa hotellkedja”, inte en gång, eller två – utan fyra år i rad! Priset heter Grand Travel Award där resebyråer röstar fram den bästa hotellkedjan utifrån kriterierna service, produkt och marknadsföring.

Jag är oerhört stolt att vi befäster vår position som Sveriges ledande hotellkedja. Det här är ett bevis på att vitänker rätt och att våra medarbetare gör ett fantastiskt arbete. Jag är övertygad om att våra nya servicekoncept så som restaurangkoncecptet Kitchen & Table med Marcus Samuelsson gör oss ännu starkare i framtiden, säger Katalin Paldeak, koncernchef Clarion Hotels.

Några bilder från hotellen

Nedan från Clarion Hotel Post, Göteborg. Clarion Hotel Stockholm och Clarion Hotel Royal Christiania, Oslo.

Clarion Hotels, vart finns hotellen?

Clarion har hotell i alla större städer i Sverige och Norge. Du hittar dem här >>

Hur ser onlinenärvaron ut?

Riktigt bra aktivitet på Facebook, alla hotellen har egna sidor och är aktiva med att informera sina följare. Även centralt har Clarion Hotels Norden en Facebook sida, se den här >>

Du kan följa Clarion Hotels Norden på Twitter där de nyligen startat aktivitet här >>

På Instagram hittar du mängder av bilder från hotellen här >>

På Pinterest fylls det på med inspiration >>

Grattis till det vita hjärtat

Helheten av allt ger Clarion Hotels ett vitt hjärta, ett stort grattis och lycka till med att även i fortsättning sprida kärlek och glädje.